Początkujący rowerzyści nie zastanawiają się na ogół, jak ma być konkretnie wyposażony ich przyszły rower. Zgodnie z najpopularniejszą wiedzą, powinien on posiadać łańcuch na zębatce, dwa pedały, wygodne siodełko, ramę oraz oczywiście dwa koła. Warto sprawdzić również, czy nasz potencjalny rower posiada wyposażenie obowiązkowe, czyli światła odblaskowe oraz dzwonek ostrzegawczy.
Pojęcie typu sztyca amortyzowana, przełożenia, długość mostka, przeciętnemu użytkownikowi roweru, są raczej zupełnie obce, na nawet wielkość wybranej ramy może mu niewiele powiedzieć.
Wyposażenie w rowerze miejskim
Jeżeli przyjdzie nam korzystać z naszego roweru raczej sporadycznie, stosując go tylko w roli środka do transportu od punktu a do punktu b po mieście, zabrania ze sobą na bagażniku zakupów albo przemieszczania się na trasie dom-praca, wystarczające będzie dla nas z pewnością podstawowe wyposażenie jednośladu, zaś od amortyzowanej sztycy ważniejsze będą błotniki, sprawne hamulce czy też pojemny bagażnik.
Czasami przydatne będą również przerzutki, tym bardziej, jeżeli miasto usytuowane jest na pagórkowatym terenie.
Kiedy wybrać rower z amortyzowaną sztycą?
Na temat lepszego wyposażenia w rowerze, warto będzie pomyśleć, jeżeli zaplanowaliśmy dłuższe wyjazdy oraz eskapady rowerowe, korzystanie z górskich dróżek czy ścieżek szutrowych. To wtedy trzeba się zastanowić nad wyposażeniem jednoślady we właściwie dobrane amortyzatory.
Przydatne będą wtedy nie tylko amortyzatory na osi przedniej, ale również i amortyzowana sztyca https://www.goride.pl/sztyca-amortyzowana, którą można zamówić w konkretnym sklepie. Zastosowanie tego rodzaju rozwiązania znacząco zwiększyć komfort podczas jazdy na różnych wybojach i nierównościach.
Trzeba jednakże mieć koniecznie na uwadze, iż użycie tego typu elementów wyposażenia w rowerze, zwiększy znacząco jego wagę i sprawi, iż zmniejszeniu ulegnie efektywność pedałowania, co ma ogromne znaczenie, kiedy dla rowerzysty ważna staje się szybka jazda, na przykład podczas rywalizacji na zawodach sportowych.